بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 181561
تعداد بازديد از سايت: 168734914
تعداد بازديد زيرپورتال: 748313
اين زيرپورتال امروز: 443
در امروز: 69949
اين صفحه امروز: 290
به همت اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار شدسومین نشست کتاب خوان تخصصی با موضوع روابط عمومی و رسانه

اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در گرامیداشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی سومین نشست کتابخوان تخصصی با موضوع ارتباطات و رسانه را ویژه روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، سومین نشست کتاب خوان تخصصی با محوریت روابط عمومی، مطالعات رسانه و ارتباطات و... ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان با حضور یونس عالی پور معاون استاندار، سیدرضا علیزاده طباطبایی مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری، جلالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره، مهندس مختاری شهردار دستجرد، حاج حسینی بخشدار خلجستان و حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی در «دهکده سلامت صبا» شهر دستجرد قم برگزار شد.

مهدی بخشی مدیر روابط عمومی نظام مهندسی با معرفی کتاب "زبان بدن" نوشته آلن پیز، ترجمه سیدمحمدهاشمی، به بحث ارتباطات انسانی و مهارت های ارتباط بین فردی و نقش تاثیرگذار آن بر مخاطب پرداخت و گفت این کتاب به کارکنان روابط عمومی ها کمک می کند تا با استفاده از زبان بدن بتوانند ارتباط بهتری با مخاطب داشته باشند. این کتاب زبان بدن را تحت مدیریت ناهشیار مغز می داند که کنترل چندانی روی آن وجود ندارد. و اگر زبان بدن و زبان گفتار مخالف هم باشند قدرت تاثیرگذاری و نفوذ در مخاطب از بین می رود.

مریم افشاری مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با معرفی کتاب "شناخت افکار عمومی» نوشته داوود زارعیان از نقش افکار عمومی در جامعه و تاثیر رسانه ها و روابط عمومی ها سخن گفت و افزود: این کتاب شامل 7 بخش است که در آن به پیشینه افکار عمومی، تعریف و ماهیت افکار عمومی و همچنین عوامل موثر بر آن می پردازد. در این کتاب به افکارسنجی و نیاز سنجی توسط روابط عمومی ها تاکید فراوان شده چرا که از این طریق رسانه ها و روابط عمومی ها می توانند نیازها و اولویت های مخاطبان خود را شناسایی کنند و آن را در مسیر خط مشی اهداف سازمان قرار دهند. یکی دیگر از نکات درخور توجه این کتاب بحث شایعه در سازمان ها و جوامع است که در اینجا به نقش تاثیرگذار روابط عمومی در مدیریت و کنترل شایعه با اطلاع رسانی و شفاف سازی دقیق پرداخته شد.
 
صادق کاردان معاون ارتباطات موزه فقه و زندگی به معرفی دو کتاب «رسانه و مدیریت برداشت عمومی» نوشته علی محبیان  و «گزارشگران بزرگ» نوشته دیوید رندال ترجمه علی اکبر قاضی زاده پرداخت. کتاب «رسانه و مدیریت برداشت عمومی» به قدرت عظیم و ژرف رسانه ها در پردازش برداشت های مخاطبان می پردازد و اشاره می کند بر هیچکس پوشیده نیست که رسانه ها، مطبوعات و روابط عمومی ها قدرت بزرگی در هدایت افکار عمومی و مخاطبان دارند. در جهانی که مدیریت برداشت ها در اولویت حکومت ها و قدرت های سیاسی قرار گرفته است، ((رسانه)) در صدر ابزار مدیریت برداشت می نشیند. محور جنگ نرم یا تسلط نرم بر اذهان از دیگر مواردی است به عنوان یک واقعیت در این کتاب مورد تاکید و توجه قرار گرفته است. همچنین ارزیابی و واکاوی نقش رسانه در مدیریت برداشت عمومی در این کتاب تحلیل شده و نکاتی نوین در برابر خوانندگان قرار داده شده است. کتاب دیگر صادق کاردان «گزارشگران بزرگ» که  این کتاب که به معرفی ۱۳ گزارشگر بزرگ دنیا در زمینه های مختلف می پردازد. در کتاب «گزارشگران بزرگ» می توانید با الیزابت کوچ ران و سختی ماندن در یک بیمارستان روانی نابسامان و سفر به دور دنیا در ۸۰ روز، همراه باشید؛ با جرج سلدس که ۱۰۵ سال عمر کرد و با انواع سدهای پیش رو جنگید؛ با ارنست پایل که در راه گزارشگری جان باخت؛ با فلوید گیبونز که نخست یک چشم و بعد زندگی خود را در راه گزارشگری از دست داد؛ با ریچارد هاردینگ دیویس که در دشوارترین مأموریت های خبری و گزارشی از همراه بردن وسایل و لوازم مفصل با خود غفلت نمی کرد؛ و نیز با زندگی دیگر گزارشگرانی چون ویلیام هاوارد راسل، ادنا بوچانن، لایب لینگ، مک گاهان، جیمز کامرون، هی یو مک ایلوانی و… آشنا شوید. 

حسین حیدری مدیر روابط عمومی و اموربین الملل مجتمع آموزش عالی امام خمینی ره با معرفی کتاب « استراژی روابط عمومی» نوشته ساندرا اولیور ترجمه دکتر سید محمد اعرابی گفت در این کتاب به عصر امروز و حضور و توجه بیشتر مدیران ارشد در سازمان های کوچک و بزرگ به روابط عمومی ها اشاره شده است. مدیریت روابط عمومی مانند سایر کارکرد های سازمانی در دو سطح استراتژیک و عملیاتی قابل مطالعه است. این کتاب با تمرکز بر نگرش استراتژیک و ارائه مفاهیم، تئوری و مطالعات موردی بر اهمیت استراتژیک روابط عمومی برای سازمان ها تاکید می کند و قصد ندارد به مدیریت عملیاتی روابط عمومی وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاء جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی در مصاحبه با شبکه آموزش و همچنین صدا وسیمای قم ضمن تبریک و گرامیداشت این روز اظهار داشت: نشست کتاب خوان به ابتکار دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سراسر کشور اجرا شد و در سال جدید نیز این نشست ها در قالب تخصصی ادامه خواهد داشت. وی هدف از این طرح را معرفی کتاب های مفید و مطلوب به جامعه دانست و افزود: این نشست سومین نشست تخصصی در کشور و نخستین نشست ویژه روابط عمومی ادارات با موضوع ارتباطات مطالعات رسانه  بود.

 جباری در پایان گفت: ما ده نفر معرفی کننده کتاب داشتیم که به علت نبود زمان چهار نفر به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شد خود پرداختند.

در ادامه این نشست علیزاده طباطبایی مدیرکل  روابط عمومی و اموربین الملل استانداری ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبان و گرامیداشت روزملی ارتباطات و روابط عمومی، نقش روابط عمومی در سازمان ها را بسیار مهم و کلیدی خواند و افزود: مسئولان روابط عمومی خدمات و تلاش های ارزنده ای را در راستای معرفی سازمان های خود در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی...انجام می دهند.

وی از مشارکت ادارات در ارائه برنامه ها و گزارشات تشکر کرد و افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به موضوع کتابخوانی در این برنامه اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در راستای مطالبات رهبرمعظم انقلاب نشست کتابخوان را به منظور معرفی کتاب های خوانده شده ویژه روابط عمومی ها برگزار کرده که امری خوب و پسندیده است و امید است این فرهنگ در کل کشور نهادینه شود.  

وی سپس به برپایی دو نمایشگاه بزرگ هفته دولت و نمایشگاه ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: رویکرد روابط عمومی در برگزاری این نمایشگاه متفاوت از سال های قبل بود. وی همچنین اظهار داشت: هر ساله هزینه های هنگفتی را در قبال برگزاری نمایشگاه ها پرداخت می شد اما در سال پیشبا ارائه طرحی نو و کم هزینه تصمیم گرفته شد نمایشگاه مجازی هفته دولت در سطح استان برگزار شود و عملکرد و دستاوردهای هفته دولت در آن فضا قرار داده شود.

عكس هاي مرتبط :
بيشتر
تمامی حقوق این پورتال متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد

مجری سایت : شرکت سیگما